今年在香港的美樂盛宴,QUEENIE在最後送給我們,她從十多歲時就很喜歡聽的歌,

回台我一聽再聽好喜歡這個音樂與它的文字,上網查了相関故事,我是個喜歡聽看故事的小孩,

活出耶穌基督樣式的聖人,出生於11世紀的ST. Francis of Assisi所寫下傳世的禱文,感受到愛與平安,

 

 

"Make Me a Channel of Your Peace"
Words: Francis of Assisi

1. Make me a channel of Your peace.

Where there is hatred let me bring Your love;

where there is injury, Your pardon, Lord;

And where there's doubt, true faith in You. 

 

2. Make me a channel of Your peace.

Where there's despair in life let me bring hope;

Where there is darkness, only light;

And where there's sadness, ever joy. (Refrain)

 

3. Make me a channel of Your peace.

It is in pardoning that we are pardoned,

In giving to all men that we receive,

And in dying that we're born to eternal life.

 

Refrain:

Oh, Master, grant that I may never seek

So much to be consoled as to console;

To be understood as to understand;

To be loved as to love with all my soul.

 

 中文歌詞  

“使我作你和平之子”﹣聖法蘭西斯禱文

1.使我作你和平之子,在憎恨之處播下你的愛; 

   在傷痕之處播下你寬恕;在懷疑之處播下信心。

 

2.使我作你和平之子,在絕望之處播下你盼望;   

   在幽暗之處播下你光明;在憂愁之處播下歡愉。

 

3. 使我作你和平之子,在赦免時我們便蒙赦免;

 在捨去時我們便有所得;迎接死亡時我們便進入永生。

 

副歌:

 哦,主啊使我少為自己求,少求受安慰,但求安慰人;

少求被瞭解,但求瞭解人;少求愛,但求全心付出愛。

 

王祖藍粵語版 

arrow
arrow

    irenepeacetw 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()